vrijdag 4 november 2011

Mijn eerste echte taart

Een week voordat Jasper jarig was, had ik zijn verjaardagstaart al helemaal in mijn hoofd. Maar nu moest ik hem nog gaan maken.
Het wordt een mickeytaart, had vorige week nog een poging gedaan om een mickey mouse te boetseren voor op de taart, maar dat was nog iets te hoog gegrepen. (mickey heeft vliegles gehad door het huis en heeft het niet overleefd)

Zondag moest de taart af zijn, dus maandag ben ik begonnen met de oren van de mickey, die hadden wel een dag of vijf nodig om uit te harden, anders zouden ze niet rechtop blijven staan.
Ook ben ik begonnen met een mickey en minnie in 2D te gaan maken, die moesten ook uitharden om rechtop te kunnen blijven staan, alleen die twee 2D plaatjes waren een hele klus, maar uiteindelijk was ik tevreden (ben er wel achter dat ik niet heel snel tevreden ben)


Daarna ben ik die week ook alvast de rondjes van de cupcakes gaan maken, want als ik dat zaterdag ook nog moest doen, ging ik het zeker niet redden.

Op vrijdag ben ik begonnen met de taart, gelukkig waren mijn biscuits goed gelukt.
Zaterdag was een megadrukke dag, met cupcakes bakken en de rondjes erop doen. En de twee taarten snijden, vullen, afsmeren en bekleden alles ging supergoed, en zaterdagavond laat waren de taart en de cupcakes klaar, het was een hele klus, maar zo ontzettend leuk om te doen:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten